18 Ekim 2017

türk filmlerine devam :)


Kafam dolu, dikkatim dağınıkken çıtır çerez filmlere yöneliyorum...
Bu yaz annemi de alıştırdık, balkonu açık hava sinemasına dönüştürüyoruz...
Çekirdekler çıt çıt...
Bir frukooooo diye bağıran satıcımız eksik ama Oytun'a bu kültürü aşılayabilirim :))
Frukocumuzda o olur gelecek senelerde :))

Neyse işte bu filmler bizim açık hava sinemamızda izlediğimiz filmlerdi...
Bir göz atın, belki sizi çeken bir film olur ;)



GÖRÜMCE (2016)

Kadın nasıl zayıfladı diye diye izlediğim bir Gupse Özay filmidir ve ilk filmi olan Deliha'ya göre çok çok daha başarılı bir filmdir. Tanımlamam bu efenim :)))

Türk toplumunda sahiplenici erkek analarından (bu bende olabilirim tabi, bu potansiyele sahibim) sonra ikinci versiyonu görümcelerdir. İtirazı olan var mı?
Yok...
Peki...
Bunu güzel değerlendirmiş Gupse hanımcığım... Hafif erkek anasıyla görümceyi harmanlamış yalnız. Sonuçta Ahmet (Buğra Gülsoy) ' in anası yoktu... İkisinin de hevesini almış görümce Yeliz karakteri ile...
Deniz (Eda Ece) de güzel hakkından geldi yalnız krizlerin :))

Filmde en sevdiğim ayrıntılardan biri prenses masalından genç kızlarımızı uyandırmakla ilgili reklam çalışmasıydı ki bence çok da güzeldi...

Filmde dekorasyon öğelerini de incelemek tam biz kadınlara göre bir mevzuydu ki Deniz'in evini pek sevdim :))) O ipli yatakta uyuyamayacağımı bilsem de keeşkkkeeeee benim de olsa dedim vallahi :) Filmde allahtan ipi kopmadı yatağın :))

Bir de hani şu ip üzerinde yapılan yoga var ya, başka tabiri var mı bilmiyorum. Bilen söyleyiversin. Kız şimdi düşecek, şimdi bir şey olacak diye yüreğim ağzımdaydı. Ben yaşlanmışım anacım ahahahaaa :) Annem gibi izledim o sahneleri :))

Filmde Gupse Özay azıcık daha arka plana çekseymiş kendini keşke dedim, belli bir süre sonra diğer oyuncuları da yeterince görmek istiyor insan. Bu da hoşuma gitmeyen detaylardan...

Filmde tartışmasız en sevdiğim karakter İtalyan erkeğimiz Danilo Zanna oldu yalnız, az sahnesine rağmen beni çok eğlendirdi. Kartal kalkar dal sakar tekerlemesini söyleyememesi benim de söyleyemememle eşdeğerdi sanki :))

Sonuç olarak ben bu filmi SEVDDDİİİMMMM efenim, hoşça vakit geçirmenizi sağlayacak çıtır çerez bir filmdir kendisi ;)




VEZİR PARMAĞI (2017)

Kadrosu ile dikkat çeken, üzerine bir sürü şey yazılıp çizilen bu film için hazır ben de izlemişken bir kaç kelam edeyim dedim :)

Hakikaten her telden bir kadro çıkıyor karşımıza... Ece Uslu, Yasemin Yalçın, Gülben Ergen, Meral Çetinkaya, Defne Yalnız, Ali Sürmeli, Mahsun Kırmızıgül, Selim Bayraktar aklıma gelenler.... Aaaa bu da varmış, hadi buda mı oynamış diye izledim filmi... Güçlü oyuncular çoğu....

Osmanlının son dönemlerinde eşleri savaşa gidip yalnız kalan kadınlar sadrazama mektup yazıp kendilerine koca istiyorlar. Dönemin sadrazamı da konuyla ilgili bir memurunu görevlendiriyor ve bu işbilir memur da çeşitli memleketlerden 5 hamalı sizi önemli bir göreve götürüyorum diyerek köye götürüyor.... Bir erkeğe herhalde 4-5 eş düşecek şekilde kuralar çekiliyor vs vs...

Filmimizin konusu bu minvalde ilerliyor işte...

Genelde Kırmızıgül filmlerinin bir mesaj kaygısı vardır; bu filmde de dini kendi çıkarları için kullanan kadı efendiden hafif göndermeler mevcut tabi ki...

Kadınları erkek düşkünü olarak göstermesi ve bol bol bel atından esprilere boğması filmin en sevmediğim kısımları oldu... Halbuki özellikle Mucize filmiyle yakınlaşmaya başlamıştım Kırmızıgül filmlerine....

Nuri Alço ve tecavüzcü Çoşkun filmin bonuslarındandı... Çıktıkları sahneyi pek sevdim :)) Bu kadar kadın bir araya erkek erkek diye çıkarsa olacağı bu tabiki...

Bu filmde de müzikler keyifliydi, kostümler renkli ve güzeldi...

Hiç mi gülmedim bu filmde tabi ki güldüğüm, gülümsediğim yerler oldu... Ama konu itibariyle beni çok açmadı maalesef...

Sonuç olarak bu film benim için PEK OLMAMIIIŞŞŞ  kategorisinde yer alıp, izleyip izlememe kararını size bırakıyorum efenim :)



EL DEĞMEMİŞ AŞK (2016)

İki kadın arasında kalan  Zafer (Emre Karayel) , çocukluk aşkı Zafer'le ailesi tarafından evlendirilmenin mutluluğunda olan Feryal (Ceren Moray) ve aslında Feryal'in arkadaşı olan ama Zafer ile gizli bir aşk yaşayan Duygu (Begüm Kütük Yaşaroğlu) arasındaki ilişki üçgenini anlatan bir film izliyoruz bu sefer....

Duygu sarışın fettan güzel evliliği kabul etmiş etmesine de Zafer'e de dokuz doğurtturuyor film boyunca. Feryal ise evliliğini kotarma gayretindeki erkeksi masum kız. Zafer için ise yazık ona hakikaten demekten başka şey gelmiyor aklıma :)))

Ceren Moray ve Emre Karayel'in oyunculukları gayet güzel ve filmi omuzluyorlar. Tabi ki sevgili Karayelimiz bir erkek/bir kadındaki hödüklüğünden çok şey kaybetmemiş. Farklı bir versiyonu yok ama yine de filme yakışmış...

İlk gece yaşama hevesiyle yanıp tutuşan Feryal'in halleri komik olmasına rağmen belli bir yerden sonra hafif sıkıyor.... Duygusal atmosfere filmi bağlayınca o sıkkınlığı üzerimden atıyorum ama...

Filmi sevgili Levent Kırca'nın oğlu Umut Kırca yönetmiş bu arada... İlk filmi olduğunu düşünürsek iyi kotarıldığını söyleyebiliriz...

Begüm Kütük'ün fettan güzel kötü kadın rollerini çok iyi becerdiğini düşünüyorum. Yine tarzından çok çıkmamış... Farklı bir rolde nasıl olur acaba diye de düşünmüyor değilim...

Sonuç olarak bu filmden iyi ütü filmi olur hanımlar. Çıtır çerez niyetine eğlenerek ütüden anlamayabilirsiniz. Ben de EHHHHHH İŞŞŞTTEEEENİN BİR TIK ÜSTÜ kategorisinde yer aldı bu fim. Demedi demeyin :))




BİR BABA HİNDU (2016)

Sermiyan Midyat'ı ayrı bir severim ben... Özellikle penguenli t-shirtünden sonra ayrıca bir sempatim var. O sebeple sinemada izleyemesem de evde mutlaka izlerim yaptığı işleri. Hükümet Kadın mesela, en başarılı filmi olduğunu düşünüyorum.

Bu filmi de sırf Sermiyan Midyat çektiği için izledim ve çok da büyük beklentim yoktu. Nedense afişinden, fragmanından böyle bir hisse kapıldım. Bir de ben absürt komedi tarzından çok anlamıyorum, tamamen benim anlayışsızlığım yani :)))

Bir mafya babasının oğlu olan Fadıl Karliyone (Sermiyan Midyat) hintli yoga hocası Gundhi (Nicole Faria)  'ye aşık olur. Bir yoga dersinde Gundhi kaçırılır ve bizim Fadıl Hindistan yollarına düşer... Gundhi'de aslında Hindistan'da güçlü bir mafya anasının kızıdır... Filmimizin konusu böyle...

Evet renkli sahneler, bol cümbüş, hint filmleri gibi danslar müzikler farklı bir şey denenmiş. Ama diyorum ya çok bana göre değil...

Bir inek sahnesi vardı yalnız ona çok güldüm. İneği kurban ederlerken bir anda doğumgününe çeviriyorlar :))) Oradaki halleri çok eğlenceliydi...

Şafak Sezer'i hiç bir projede haz etmiyorum. Bu filmde olması ayrı bir sevimsizlik konusuydu. Oyunculuğu çok yapış yapış bir adam. Tabi ki bana göre...

Sonuç olarak sırf Sermiyan Midyat etkeninden dolayı EHHHHHHHH İŞTEEEEE kategorisine alındı bu fim efenim. Yine izleyip izlememe kararı size kalmış...




16 yorum:

  1. Bir Hindi Babası ile Görümce filmlerini izlemek istemiştik ama olmuyor gerçekten çocuklarla artık komedi dahi izlenmiyor özellikle Celal ile Ceren filmiydi sanırım sevişmekten vs bahsediliyor çoğu filmde komedi olsa bile cinsellik var veya buna binaen konuşmalar espri olsa bile kızım sorar bazı şeylerin me olduğunu ve ben cevapsız kalıyorum..listemizde çok fazla film var ama cinsellik malzeme içermeyen film pek yok gibi artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle komedi filmlerinde evet belaltı vurmayan yok gibi... Öyle olmayanı bulunca da tadından geçilmiyor.
      Oytun'la bir şekilde halletmeye başladık bu mevzuyu, o yüzen biraz daha rahatız...

      Sil
  2. Keşke daha önce bulsaymışım dediğim bir bloğunuz var, çok sevindim film meraklısı olarak. Önerdiklerinizi takibe aldım, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin, sefalar getirdin :)
      Yazılarımı beğenmenize çok sevindim...
      Sevgiler ♥

      Sil
  3. Sermiyan Midyat ve Şafak Sezer konusunda bastıra bastıra aynıyız.
    Görümce'yi ben de izlemiştim
    Kalanı aman derdine düşeyim olmadı benim için ama merak da ediyordum eline sağlık :-)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seninle aynı düşünceleri paylaşmak çok keyifli Kadriye :))
      Bir fikir vereyim diyorum böyle izledikçe işte :)
      Öpüyorum seni ♥

      Sil
  4. Selammmmm. Oh keyfinize diyecek yok cicim. :)
    Görümce filmini bizim gelin kız ile izlemek istedik ama bi denk getiremedik.
    Vezir Parmağı'nı gülerek izlemiş ve beğenmiştim. Mahsun Kırmızıgül şarkı söylemesin film çeksin bencce.... :)))
    El Değmemiş Aşk'da dediğin gibi çerezlik bir izlenimlik filmdi, bizde bir pazar günü, sıkmadan, alt yazı olmayan keyif alalım izlerken deyipte izlediğimiz bir filmdi...
    Diğerini izlemedim daha.
    İyi çalışmalar canım, öperim çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelin görümce çok eğlenirsiniz bu filmde siz ahahaaa :))) İzlerken sizin yanınızda olup sizi izlemek var aslında :)))
      Mahsunun şarkı söylememesi konusunda hem fikiriz evet :))
      Çıtır çerez filmler kafa dağıtmakta bire bir... Birlikte yorum yapa yapa izlemek ayrıca keyifli oluyor.

      Ben de kocaman öptüm seni ♥

      Sil
  5. En sevdiğim mod o sinema modudur :) Artık havalar da soğusun iyice gömülürüz koltuklarımıza, çayımız kahvemiz gelsin filmler, diziler...

    "Görümce" beklediğimden iyi, "Vezir Parmağı" beklediğimden kötü çıktı. Diğerlerini izlemedim ama

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O gömülmeceler misss misss :) Yaşasın kış geldi modunu sırf bu sebeple giriyor bile olabilirim :)))

      Vezir parmağı benim de beklediğimden kötüydü ve zaman kaybıydı diyorum..
      Yorumuna sağlık ♥

      Sil
  6. Görümceyi izledim içlerinden.Diğerlerini de izlemezdim ama senin yorumlarından sonra hiç izlemem :) teşekkürler .
    Bu arada açık hava sinema güzel fikirmiş, köye gidince deneyebiliriz :)).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy hem de köyde ne zevkli olur öce annem. Mis gibi havayı çeke çeke...
      Keyifli günleriniz olsun her daim ♥

      Sil
  7. Görümceyi ben de çok sevdim :D diğerlerine hiç bakmadım daha Şebocum. Bir Baba Hindu'dan çok umutluydum halbuki :( ama genel yorumlar hep bu şekilde kimse olumlu yorum yapmadı. Ama yine de ütüden iyidir :D
    Vezir Parmağını merak ediyorum:)
    Keyifli günler canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ütüden kesinlikle iyidir ahahaaa :) Biz bu konuya feci takıldık Derya, allah sonumuzu hayır etsin ahahaaaa :)))
      İzle bakalım vezir parmağını, sen nasıl hissedeceksin ;)

      Sil
  8. Görümce filminde çok gülmüştüm. Benimde kaynana olma potansiyelim çok yüksek senin gibi:)))) Aşık olunca söyleyeceğim oğluşuma:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birlikte güzel kaynanalık yaparız o zaman biz :))) Yalnız değilim, yaşasssııınnn ♥

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)